ایران جزو ۱۰ کشور صادرکننده سند الکترونیکی می‌شود

سمنان - ایرنا - معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: ایران طی چند هفته آینده با صدور سند الکترونیکی به ۱۰ کشور جهان دارای این فناوری می‌پیوندد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بابایی روز چهارشنبه در آیین اهدای اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان سمنان در سالن شهید پازوکی دانشگاه این شهر افزود: سند الکترونیکی، نسل سوم صدور اسناد مالکیت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سند چند برگی نسل اول، سند تک برگی نسل دوم و سند الکترونیکی نسل سوم صدور اسناد است.

حمایت ثبتی و فواقوه‌ای از دانش‌بنیان‌ها

رییس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با اشاره به قانون مربوط به حمایت از دانش بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ و تعیین تکلیف برای سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه افزود: قوه قضاییه با تمام توان رویه‌های قانونی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یک موضوع فراقوه‌ای است، تاکید کرد: برای توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بخش‌های مختلف باید همراهی کنند.

رییس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: صدور سند برای اعیان ساختمان‌های احداثی در پارک‌های علم و فناوری اقدامی ارزشمند در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

به گفته بابایی، سمنان از استان‌های پیشرو کشور در صدور سند اعیان برای شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری است.

وی اظهار کرد: صدور سند اعیان برای شرکت‌های دانش بنیان، مشکل آنان در دریافت تسهیلات را رفع می‌کند. پیشنهاد می‌شود به منطور حمایت قضایی و حقوقی بیش از پیش از شرکت‌های دانش‌بنیان سمنان شعبه ویژه در دادسرا تشکیل شود و یا پرونده‌های این شرکت‌ها خارج از نوبت رسیدگی شود.

به وی، ۹۹ و نیم درصد از اراضی ملی در کشور و ۱۰۰ درصد اراضی ملی مربوط به نیروهای مسلح و شرکت شهرک‌های صنعتی در سمنان حدنگاری شده است.

رییس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد اراضی کشاورزی در کشور دارای سند تک برگی است، اضافه کرد: برای ۷۰ درصد اراضی کشاورزی سمنان سند تک برگی صادر شده است.

سفر یک روزه معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان سمنان با هدف پیگیری چند برنامه اصلی به ویژه در صدور سند برای واحدهای نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی شد.

اهدای اسناد مالکیت شهر جدید ایوانکی و اسناد کشاورزی محمد آباد گرمسار، برپایی میز خدمت، دیدار مردمی و جلسه شورای قضایی از برنامه های این سفر در گرمسار است.

بابایی بعد از حضور در گلزار شهدای سمنان، اهدای اسناد شهرک های صنعتی استان، زمین‌های مربوط به نیروهای مسلح، اسناد پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، اهدای اسناد نهضت ملی مسکن و همچنین دیدار با فعالان اقتصادی را در برنامه دارد.

مشکل صدور سند مالکیت زمین و خانه یکی از مهم‌ترین مطالبات و موضوعات دیرینه مردم است که در سال‌های اخیر و در دولت‌های مختلف مطرح بوده و حل‌نشده باقی مانده بود تا با تاکید رهبر معظم انقلاب، رویکرد جدیدی در کشور شکل گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha