۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
آیپدهای جدید اپل، لپ‌تاپ‌ها را کنار می‌زنند؟

رونمایی از تبلت‌هایی که قیمت و عملکردی مشابه لپ‌تاپ دارند این پرسش قدیمی را مطرح کرده که آیا عصر تبلت‌ها به پایان رسیده است

فردای اقتصاد - اپل شب گذشته در یک برنامه آنلاین نیم‌ساعته مدل‌های جدیدی را به لاین تبلت‌های خود افزود. تبلهای جدید اپل قیمت وعملکردی مشابه بهترین لپ‌تاپ‌های موجود را دارند و این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا به پایان عصر لپ‌تاپ‌ها نزدیک شده‌ایم؟

آیپد پرو اپل که شب گذشته معرفی شده دارای پردازنده M4 است که جدیدترین تراشه اپل به حساب می‌آید. عملکرد CPU این تراشه ۵۰ درصد و عملکرد GPU آن تا ۴ برابر نسبت به نسل قبلی آیپد بهتر شده است. 

اپل همچنین گفت که واحد پردازش عصبی  (NPU) تعبیه شده در تراشه این دستگاه آن را از کامپیوترهای مخصوص هوش مصنوعی امروز هم قدرتمندتر کرده است. 

از سوی دیگر تبلتهای جدید اپل دارای قیمتهای همسان با بهترین لپتهای امروزه پیدا کرده‌اند. نسخه‌های مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو بین ۹۹۹ تا ۲۳۰۰ دلار قیمت دارند و نسخه ۱۳ اینچی نیز از ۱۳۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار به فروش می‌رسند. 

با چنین قیمت‌هایی عملا تبلت‌های با کیفیت و جدید یک محصول تکمیل کننده گوشی و لپ‌تاپ نیستند و عملا کاربران آن می‌توانند آن را جایگزین لپ‌تاپ کنند. 

اپل در کنار این تبلت‌های جدید یک مجیک کیبورد جدید با قیمت ۲۹۹ دلار و قلم جدید با قیمت ۱۲۰ دلار هم معرفی کرده که هر دو محصول جانبی بر قیمت نهایی تبلت تاثیر می‌گذارند. 

به جز آیپد پروهای جدید اپل مدلهای ارزانتری از تبلت خود را هم در رویداد شب گذشته معرفی کرد که بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ دلار قیمت دارند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفر رضایی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    بسیار عالی .ممنون .

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار