مایکروسافت: ۷۵ درصد کارکنان دفتری از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لپ تاپ روی میز با پس زمینه بنفش درحال نمایش کوپایلت
مایکروسافت می‌گوید که اکثر کارکنان دفتری از ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند.
تبلیغات

گزارش جدید مایکروسافت از شاخص سالانه‌ی روند کار، آمار جالبی را درباره‌ی استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. طبق بررسی‌ها، ۷۵ درصد از کارمندان دانش‌ورز (Knowledge Workers) هم‌اکنون از هوش مصنوعی مولد (Generative AI) برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند که این عدد درمقایسه‌با ۶ ماه گذشته، تقریباً دو برابر شده است.

بدیهی است شرکت‌ها در استفاده از هوش مصنوعی سیاست‌های مختلفی را اتخاذ می‌کنند. برخی از سازمان‌ها در همان روزهای ابتدایی روی کار آمدن هوش مصنوعی پیشرفته، استفاده از ابزارهایی مثل ChatGPT را ممنوع کردند؛ درحالی‌که برخی دیگر استفاده از هوش مصنوعی را امری ضروری می‌دانند.

۴۱ درصد از مدیران در حال بازسازی کل کسب‌و‌کار خود برای مطابقت با ابزارهای هوش مصنوعی هستند. ۷۹ درصد از مدیران شرکت‌ها باور دارند برای حفظ رقابت‌، باید استفاده از هوش مصنوعی را آغاز کنند. ۶۰ درصد مدیران نیز از فقدان برنامه و چشم‌انداز مشخص برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در سازمان خود نگران هستند.

صرف‌نظر از سیاست‌ شرکت‌ها، نمی‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد که ۷۵ درصد از کارمندان دفتری از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. مایکروسافت می‌گوید ۵۲ درصد از این کارمندان نمی‌خواهند استفاده از هوش مصنوعی را در انجام مهم‌ترین کارهای خود تأیید کنند؛ درحالی‌که ۵۳ درصد نگران هستند با چنین روندی روزی هوش مصنوعی جایگزین آن‌ها شود.

طبق گزارش مایکروسافت، ۷۸ درصد از کارمندان دانش‌ورز صرف‌نظر از اینکه شرکتشان چه ابزارهای هوش مصنوعی در‌اختیار آن‌ها قرار داده است، از ابزارهای هوش مصنوعی شخصی خود برای سرعت‌بخشیدن به کارها بهره می‌برند.

گزارش مایکروسافت نشان می‌دهد کارمندان دانش‌ورز فشار کاری زیادی دارند و احساس فرسودگی می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، هوش مصنوعی می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

کاربران حرفه‌ای هوش مصنوعی اعتقاد دارند که این فناوری می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مفید واقع شود. برای نمونه، ازنظر ۹۲ درصد از آن‌ها، هوش مصنوعی مدیریت حجم کار را آسان‌تر و خلاقیت را تقویت می‌کند. ۹۱ درصد این افراد نیز می‌گویند هوش مصنوعی باعث می‌شود از کار خود بیشتر لذت ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات