۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۵۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85470791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارکنان اتحادیه اروپا علیه سیاست‌های بروکسل در قبال غزه تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- شماری از کارکنان اتحادیه اروپا چهارشنبه با برگزاری تجمعی در بروکسل به سیاست‌های این اتحادیه در قبال غزه اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان اتحادیه اروپا مقابل ساختمان‌های کمیسیون و شورای اروپا مراسم خاکسپاری «نمادینی» برای مرگ قوانین بین‌المللی، توافقنامه‌های اتحادیه اروپا، کنسوانسیون نسل‌کشی و «مرگ» ارزش‌های اروپایی در قبال غزه برگزار کرده و به یاد شهدای غزه یک دقیقه سکوت کردند.

مانوس کارلایل یکی از کارکنان اتحادیه اروپا در سخنانی بر اهمیت پایبندی به ارزش‌ها و اصولی که این اتحادیه بر پایه آنها بنا شده است، تاکید کرد.

سیمونا بالگووا یکی دیگر از کارکنان اتحادیه اروپا گفت: به نظر می‌رسد که توافقنامه‌های اتحادیه اروپا و قوانین بین‌المللی در قبال غزه اجرا نمی‌شود. هفت ماه از جنگ گذشته و مردم غزه در رنج و عذاب هستند.

اتحادیه اروپا در ماه‌های آغازین جنگ علیه غزه از درخواست برای برقراری آتش‌بس خودداری کرده و ادعا کرد که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.

اما سران اتحادیه اروپا در ماه مارس برای نخستین بار خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه و آتش‌بس پایدار شدند.

این در حالی است که اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا نیز به دلیل «مواضع حمایتی در قبال اسرائیل» مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

وزارت بهداشت در نوار غزه چهارشنبه اعلام کرد، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تا کنون به ۳۴ هزار و ۸۴۴ نفر و تعداد مجروحان به ۷۸ هزار و ۴۰۴ نفر رسیده است.

مناطق مختلف نوار غزه بویژه شرق شهر رفح از بامداد امروز همچنان زیر حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد که در جریان آن تاکنون ده‌ها نفر شهید و زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha