نتایج بنچمارک تراشه M4 اپل منتشر شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک تراشه M4 اپل منتشر شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک تراشه M4 اپل منتشر شد - تکفارس 

نتایج بنچمارک تراشه M4 اپل منتشر شد

افشین نوری
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 18:42
تراشه M4

اپل به‌تازگی تراشه M4 را معرفی کرد و حالا نتایج بنچمارک آن منتشر شده که عملکرد آن را به ما نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش امروز،  تبلت جدید آیپد پر‌و با تراشه M4 توانسته امتیاز ۳۷۶۷ را در تست تک هسته‌ای و امتیاز ۱۴۶۷۷ را در تست چند هسته‌ای گیک‌بنچ دریافت کند.

این نتایج حدود ۱.۵ برابر بهتر از تراشه M2 در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی هستند که نشان می‌دهد اپل ارتقا قابل‌توجهی در عملکرد تراشه جدید خود ایجاد کرده است.

تراشه M4 با استفاده از فناوری ۳ نانومتری ساخته شده و اولین تراشه اپل محسوب می‌شود که برای هوش مصنوعی طراحی شده است.

تراشه جدید اپل دارای ۱۰ هسته‌ پردازشی است که از چهار هسته عملکردی در کنار شش هسته بهینه بهره می‌برد و همانطور که نتایج گیک‌بنچ تائید می‌کند این پردازنده قادر به ارائه عملکرد ۵۰ درصد سریعتر نسبت تراشه M2 است.

از دیگر قابلیت‌های تراشه M4 می‌توان به موتور عصبی آن با توانایی پردازش ۳۸ تریلیون عملیات در ثانیه اشاره نمود که به گفته اپل، این تراشه برای امور مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار مناسب است. 

این تراشه قرار است در داخل مک‌بوک‌های آینده اپل نیز استفاده شود. اخیرا مارک گورمن در گزارش خود به سه نوع از تراشه‌های M4 اپل اشاره می‌کند: مدل پایین‌رده با نام Donan، مدل میان‌رده با نام Brava و مدل بالارده که نام رمز آن Hidra است.

نسخه‌ی پایین رده Donan در مدل‌های سطح پایه مک بوک پرو، مک بوک ایر و مک مینی استفاده می‌شود، در حالی که تراشه‌ی میان‌رده‌ی Brava در پیکربندی‌های پیشرفته مک‌بوک پرو و مک مینی استفاده خواهد شد. تراشه‌ی بالارده‌ی Hidra، که احتمالاً برای مک پرو در نظر گرفته شده است، ممکن است با پسوند اولترا و یا اکستریم معرفی و عرضه شود.

انتظار می‌رود دسکتاپ‌های مک مجهز به تراشه‌ی M4 اپل، از ارتقاء حافظه قابل توجهی بهره‌مند شوند و به ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی یکپارچه در مقایسه با محدودیت فعلی ۱۹۲ گیگابایتی حافظه دست پیدا کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید