سیاسی

کاخ سفید: حمله به رفح، موضع حماس را در مذاکرات تقویت می‌کند

کاخ سفید با تاکید بر اینکه حمله به رفح هدف اسرائیل در «شکست دادن حماس» را تحقق نخواهد بخشید، گفت که امریکا جایگزین‌هایی برای حمله به رفح را با اسرائیل در میان گذاشته است.

میدل ایست نیوز: کاخ سفید امروز پنج شنبه (9 مه) با تاکید بر اینکه حمله به رفح هدف اسرائیل در «شکست دادن حماس» را تحقق نخواهد بخشید، گفت که امریکا جایگزین‌هایی برای حمله به رفح را با اسرائیل در میان گذاشته است.

به گزارش «الحره» جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که اقدام اسرائیل در عملیات بزرگ در رفح، امریکا و اسرائیل را به هدف خود در «شکست دادن حماس در غزه» نمی‌رساند.

کربی افزود که واشنگتن جایگزین‌هایی برای شکست حماس به اسرائیل ارائه کرده است و نیازی به حمله گسترده به رفح نیست.

وی خاطر نشان کرد که امریکا بر این باور است که راه‌های بهتری از حمله زمینی گسترده، برای «نابودی حماس در غزه» وجود دارد.

این مسئول امریکایی گفت که امریکا می‌تواند به اسرائیل در ایجاد ساختار حاکمیتی جایگزین و هدف قرار دادن فرماندهان حماس از جمله یحیی السنوار در عملیات محدود کمک کند.

کربی تاکید کرد که عملیات نظامی گسترده در رفح، موضع حماس را در میز مذاکره تقویت می‌کند.

وی به تصمیم امریکا با اشاره به موضوع ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی گفت که تسلیحات امریکایی همچنان و بیش‌تر از مقدار مورد نیاز به اسرائیل فرستاده می‌شود.

وی ادامه داد که درک و دانستن این مسأله که تصمیم جو بایدن رئیس جمهور امریکا درباره تسلیحات، محاسبه‌های اسرائیل را تغییر خواهد داد، زود است.

روز سه شنبه یک مقام بلندپایه امریکایی گفت دولت جو بایدن رئیس جمهور امریکا در اعتراض به اقدامات واضح اسرائیلی‌ها برای یورش به شهر رفح، هفته گذشته ارسال محموله‌ای حاوی تسلیحات به تل آویو را به حالت تعلیق درآورده است.

از طرفی دیگر دانیال هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این امر گفت که دو کشور هم‌پیمان هر گونه اختلافات را «پشت درهای بسته» حل می‌کنند.

گفته می‌شود که بایدن می‌کوشد تا از حمله گسترده اسرائیل به شهر رفح که صدها هزار فلسطینی را در خود جای داده است، جلوگیری کند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا