اقتصادی

مقامات عراق و ترکیه آخرین تحولات پروژه جاده توسعه را بررسی کردند

وزیر حمل و نقل عراق با هیئت ترکیه‌ای درباره آخرین تحولات پروژه «جاده توسعه» گفت‌وگو و بر حمایت کامل از نشست‌های شورای وزارتی مشترک و کمیته‌های هماهنگی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رزاق محیبس السعداوی وزیر حمل و نقل عراق، امروز پنج شنبه با یک هیئت ترکیه‌ای درباره آخرین تحولات پروژه «جاده توسعه» گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه ای اعلام کرد که السعداوی از هیئت ترکیه ای به ریاست بوراک ایکان مدیرکل روابط بین المللی در وزارت حمل و نقل ترکیه استقبال و با وی درباره دستورکار شورای وزارتی مشترک و کمیته‌های هماهنگی تشکیل شده بر اساس توافق چهارجانبه عراق، ترکیه، قطر و امارات گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه مذکور وی در این دیدار بر اهتمام وزارت حمل و نقل عراق به تکمیل پروژه جاده توسعه و حمایت کامل از نشست‌های شورای وزارتی مشترک و کمیته‌های هماهنگی تاکید و خاطر نشان کرد که نشست شورای وزارتی مشترک در ژوئن آتی برگزار خواهد شد.

وزیر حمل و نقل عراق به هیئت ترکیه‌ای اعلام کرد که عراق اقدام به تشکیل کمیته فنی خود کرده و منتظر این است که دیگر کشورها کمیته‌های فنی خود را برای ساماندهی اقدامات اولین نشست در بغداد تشکیل دهند.

در بیانیه وزارت حمل و نقل آمده است که هیئت ترکیه‌ای بر برگزاری چندین نشست با مقامات عراقی و نشست قریب الوقوع با شرکت ایتالیایی مربوط به پرونده جاده توسعه و اهتمام به پیشرفت کار بر اساس توافق چهارجانبه تاکید کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا