۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۵۸

دانشگاه‌های اسپانیا روابط با دانشگاه‌های اسرائیلی را قطع کردند

دانشگاه‌های اسپانیا روابط با دانشگاه‌های اسرائیلی را قطع کردند

منابع خبری اعلام کردند که دانشگاه‌های اسپانیا روابط با دانشگاه‌های اسرائیلی را قطع کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دانشگاه‌های اسپانیا روابط با دانشگاه‌های اسرائیلی را قطع کردند.

در همین ارتباط منابع خبری اعلام کردند که ۵۰ دانشگاه اسپانیایی روابط خود را با دانشگاه‌های اسرائیلی قطع کردند.

این اقدام در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام گرفته است.

طی هفته جاری نیز دانشگاه‌های اسپانیا به جنبش جهانی دانشجویی برای حمایت از فلسطین پیوستند و دانشجویان دانشگاه‌های اسپانیا در شهر مادرید پایتخت این کشور نیز در ابراز همبستگی با فلسطین چادرهایی برپا کرده و خواستار پایان جنگ در نوار غزه و توقف سرمایه گذاری ها در اراضی اشغالی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز، در اسپانیا ده‌ها دانشجو بیش از یک هفته را در یک چادرهای معترضان حامی فلسطین در پردیس دانشگاه «والنسیا» گذرانده‌اند.

گزارش این رسانه در این خصوص حاکیست که اردوهای مشابهی از دیروز دوشنبه در دانشگاه بارسلونا و دانشگاه کشور باسک هم برپا شد. گروهی به نمایندگی از دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی مادرید اعلام کردند که اعتراضات خود را در روزهای آینده علیه جنگ افزایش خواهند داد.

این در حالیست که تظاهرات‌های مشابهی نیز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در محکومیت جنایت‌های اشغالگران قدس در غزه در سراسر جهان به صورت روزانه در حال برگزاری است.

تحولات در غزه در حالی ادامه دارد که گردان‌های قسام اعلام کرده است که یک دستگاه بولدوزر نظامی صهیونیست از نوع D۹ را در جنوب شرق محله الصبره در شهر غزه با راکت تاندوم هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد دو خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب محله الزیتون در شهر غزه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ و بمب شواظ هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، نظامیان صهیونیست را در شرق رفح در جنوب نوار غزه در کمینی سخت گرفتار کرد.

قسام اعلام کرد که دهانه یک تونل را پس از رسیدن نظامیان رژیم صهیونیستی متشکل از ۳ خودروی زرهی و یک بیل مکانیکی منفجر کرده که بر اثر آن برخی از اشغالگران کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

گردان‌های قسام همچنین نظامیان صهیونیست را در جنوب محله الزیتون در شهر غزه با گلوله‌های خمپاره در هم کوبید.

نیروهای شهید عمر القاسم تاکید کرد که نیروهای اشغالگر را در نزدیکی منطقه المطار در شرق رفح با موشک‌های ۱۰۷ هدف قرار داده است.

همچنین گردان‌های قدس اعلام کرد مرکز فرماندهی و کنترل نیروهای اشغالگر را در محور نتساریم در جنوب شهر غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

کد خبر 6101708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha