خبرگزاری کار ایران

زلنسکی رئیس گارد دولتی اوکراین را برکنار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۹۴۲

رئیس‌جمهوری اوکراین دو روز پس از متهم شدن دو افسر گارد دولتی این کشور به توطئه برای ترور وی، رئیس این نهاد را برکنار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌بی‌سی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین دو روز پس از متهم شدن دو افسر گارد دولتی این کشور به توطئه برای ترور وی، رئیس این نهاد را برکنار کرد.

زلنسکی با صدور حکمی، «سرهی رود» رئیس گارد دولتی را برکنار کرد. هنوز جانشینی برای وی مشخص نشده است.

سرویس امنیت دولتی اوکراین پیش از این اعلام کرده بود که دو عضو سرویس گارد دولتی را به اتهام برنامه‌ریزی برای ترور زلنسکی و دیگر مقام‌های ارشد اوکراین بازداشت کرده است.

این نهاد اعلام کرد که این ترورها «هدیه‌ای» برای «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه بود که سه‌شنبه گذشته در کرملین برای یک دوره جدید سوگند یاد کرد.

بنا بر اعلام سرویس امنیت دولتی اوکراین، این افراد توسط سرویس امنیت فدرال روسیه استخدام شده بودند و قصد انتقال اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به مسکو را داشتند. 

بر اساس اطلاعیه این نهاد، آنها به دنبال یافتن فردی نزدیک به گارد ریاست‌جمهوری بودند که بتواند زلنسکی را گروگان گرفته و سپس به قتل برساند.

در ادامه آمده است که این افراد همچنین قصد داشتند «واسیل مالیوک» رئیس سرویس امنیتی اوکراین و «کایرلو بودانوف» رئیس سازمان اطلاعات نظامی این کشور را ترور کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز