• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022114793
  • خبرنگار : 71145

تحقیقات صهیونیست‌ها دلایل جدیدی برای شکست اطلاعاتی در ۷ اکتبر را رو کرد

تحقیقات صهیونیست‌ها دلایل جدیدی برای شکست اطلاعاتی در ۷ اکتبر را رو کرد

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در افشاگری جدیدی نوشت که ارتش اشغالگر از سال ۲۰۱۶ شبیه سازی آنچه در هفت اکتبر ۲۰۲۳ رخ داد را انجام داد که نبود طرح نظامی آن را نشان داد اما رهبری ارتش با برگزاری دومین آموزش مشابه در سال ۲۰۱۹ مخالفت کرد و ترجیح داد بر توانایی‌های موشکی حماس تمرکز کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان «هاآرتص» با تاکید ورود ارتش رژیم صهیونیستی به جنگ فعلی بر اساس داده‌های اطلاعاتی مربوط به سال ۲۰۲۱، اشاره کرد که این اطلاعات شامل توانایی «ارتش» برای تخریب تونل‌ها در نوار غزه با حملات هوایی است که این امر در جنگ اتفاق نیفتاد.

این روزنامه روز پنجشنبه تحقیقی را منتشر کرد که شامل اطلاعاتی بود که برای اولین بار در مورد میزان شکست «ارتش اسرائیل» از نظر امنیتی و اطلاعاتی فاش شده است و این گزارش مربوط به مصاحبه با منابع امنیتی شرکت کننده در تمرینات شبیه سازی حملات هفت اکتبر ۲۰۲۳ است.

این تحقیق تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی قبل از پایان دادن به احداث حصار الکترونیکی در سال ۲۰۱۶ ، ۲ تمرین برای شبیه سازی حمله احتمالی توسط گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس انجام داده و این تمرینات شامل شبیه سازی حمله با وسایل نقلیه، دوچرخه و گلایدر از غزه است.

این روزنامه با اشاره به اینکه شبیه سازی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، نشان دهنده نبود طرح نظامی و دفاعی از سوی ارتش اشغالگر برای مقابله با سناریوی حمله مشابه بود، تاکید کرد که آموزش پس از ساعت‌ها به دنبال کشف شکافی در فرماندهی جنوب و لشکر غزه متوقف شد و نیروهای مهاجم فرضی بدون واکنش به «اشدود» در شمال و «کریات گات» در جنوب رسیدند.

بر اساس آنچه این گزارش فاش کرد علیرغم این نقاط ضعف، رهبری ارتش با برگزاری دومین دوره آموزشی در سال ۲۰۱۹ مخالفت و بر تمرکز بر قابلیت‌های موشکی حماس تاکید کرد.

این روزنامه با اشاره به اینکه یگان اطلاعات نظامی تحرکی را در جبالیا (شمال نوار غزه) در صبح روز ۶ اکتبر رصد کرد و برخورد مناسبی با آن صورت نگرفت، تاکید کرد که ارتش اشغالگر متوجه نشد که حصار جداکننده نوار غزه سست و در برابر نفوذ آسیب پذیر بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۱ ۱۱:۵۱

اینها همه درست و به جای خود ولی ما از جائی خواهیم آمد که شما نمی دانید این ضعف از چشم معنوی شما سرچشمه می گیرد که کور خدایی هستید و قابل مرتفع شدن نیست