۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۴

زارع پور مطرح کرد؛

تازه‌ترین آمار برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات

تازه‌ترین آمار برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات

وزیر ارتباطات گفت: براساس آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه، ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این ساعت بیش از یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور در حضور خبرنگاران گفت: امروز شاهد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه هستیم. این دوره هم مانند دوره قبل انتخابات استعلامات و احراز هویت به صورت برخط صورت می‌گیرد.

زارع پور تاکید کرد: در ۸ حوزه انتخابیه هم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود لذا نقش ارتباطات بسیار حائز اهمیت است. این در حالیست که در دوره گذشته در یازدهم اسفند همه شعبه‌های ثابت و سیارمان ۹۹.۸ درصد پوشش داشتیم یعنی در شهر و روستا و در دور افتاده‌ترین نقاط کشور دسترسی به شبکه ارتباطات کشور وجود داشت و این در حالی بود که ۹۹ درصد استعلامات صورت گرفت.

زارع پور اذعان کرد: با گذشت ساعتی از انتخابات آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه دریافت کردم ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این لحظه حداقل یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده و نشان می‌دهد زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای انتخابات فراهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: مشکل پوشش ارتباطی در ۲۲ حوزه انتخابیه نداریم. برای رسیدن به این نقطه هم کارهای بسیاری انجام دادیم و در دو سال و نیم گذشته بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و در کنارش بیش از ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار که در مجموع ۱۰ هزار روستا را شامل می‌شود به شبکه ارتباطات متصل کردیم.

زارع پور ادامه داد: برای پایداری ارتباطات هم برنامه‌های متعدد در نظر گرفته شده، از بررسی وضعیت باتری‌های سایت‌های ارتباطی و همراه گرفته تا راه‌اندازی مسیرهای پشتیبان برای شهرهایی که فاقد آن بودند. مابقی شهرها را هم در این زمینه تجهیز می‌کنیم.

کد خبر 6101850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha