خبر اولسیاسی

سالیوان و بن سلمان «پیش‌نویس نیمه‌نهایی» توافق راهبردی امریکا و عربستان را بررسی کردند

ولیعهد عربستان در ظهران با مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار و در مورد «پیش‌نویس نیمه‌نهایی» توافقنامه استراتژیک بین واشینگتن و ریاض گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان شامگاه شنبه (18 مه) در ظهران عربستان با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار و در مورد «پیش‌نویس نیمه‌نهایی» توافقنامه استراتژیک بین واشینگتن و ریاض گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) همچنین در این دیدار روابط راهبردی دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف و همچنین توقف جنگ درغزه مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان و جیک سالیوان درباره تلاش‌های مشترک هر دو کشور در رابطه با موضوع فلسطین به منظور یافتن مسیری معتبر به سوی راه‌حل دو کشوری که به خواسته‌ها و حقوق مشروع مردم فلسطین تحقق می‌بخشد، گفت‌وگو کردند.

محمد بن سلمان و جیک سالیوان همچنین در مورد لزوم پایان دادن به جنگ در غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه به این منطقه نیز گفت‌وگو کردند.

پیشتر کاخ سفید تصریح کرده بود که جیک سالیوان با محمد بن سلمان درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و از جمله آن جنگ در غزه و تلاش‌های مستمر برای تحقق صلح و امنیت پایدار در نوار غزه مذاکره و رایزنی می‌کند.

مشاور امنیت ملی امریکا روز یکشنبه به رژیم صهیونیستی می‌رود. قرار است که سالیوان با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر مقامات ارشد این کشور درباره تحولات جنگ در غزه گفت‌وگو کند.

سفر سالیوان به اسرائیل و عربستان همچنین در چارچوب تلاش امریکا برای «توافق بزرگ» با عربستان است که می‌تواند شامل عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی باشد.

همچنین بخوانید:

جزئیات توافق امریکا و عربستان برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا