کد خبر : 30470

اثر دارو فشار خون | اثر مخرب داروی فشار خون

هشدار به سالمندان: مصرف داروهای فشار خون خطر شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد!

به گزارش ورنداز :

داروی فشار خون

هشدار به سالمندان: مصرف داروهای فشار خون خطر شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد!

مقامات بهداشتی خواستار احتیاط بیشتر سالمندانی هستند که به تازگی مصرف داروهای رایج فشار خون را آغاز کرده‌اند. مطالعه‌ای تکان‌دهنده نشان می‌دهد که خطر شکستگی استخوان ناشی از زمین خوردن در این افراد بیش از دو برابر می‌شود!

این یافته‌ها نگران‌کننده است، زیرا زمین خوردن و شکستگی استخوان در افراد مسن می‌تواند عواقب جدی و حتی مرگبار داشته باشد. به همین دلیل، کارکنان بهداشتی بر لزوم توجه بیشتر این گروه به خطرات و اقدامات احتیاطی ضروری تأکید می‌کنند.

افت فشار خون : عامل اصلی این خطر، افت ناگهانی فشار خون (افت فشار خون) است که به عنوان یک عارضه جانبی رایج داروهای فشار خون شناخته می‌شود. این افت فشار خون می‌تواند منجر به سرگیجه ناگهانی شود که تعادل را مختل کرده و خطر زمین خوردن و شکستگی استخوان را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. چه کسانی در معرض خطر هستند؟

این خطر به ویژه برای سالمندان که بیشتر در معرض افت فشار خون و مشکلات تعادلی هستند، قابل توجه است.

 

همه ما زمانی که به سرعت از جای خود بلند می‌شویم، یک لحظه سبکی ناخوشایند را تجربه کرده‌ایم. اما برای سالمندانی که به تازگی داروهای فشار خون را دریافت کرده‌اند، عوارض جانبی سرگیجه‌ها، بدون نظارت دقیق، می‌تواند کشنده باشد.

در مطالعه‌ای که بر روی نزدیک به ٣٠٠٠٠ نفر از سالمندان انجام شد، محققان دریافتند که داروهای رایج فشار خون باعث ایجاد این سرگیجه ناگهانی می‌شوند. این سرگیجه ناشی از یک حمله موقت به علت فشار خون پایین است و افراد را دربرابر مشکلات تعادلی آسیب‌پذیرتر می‌کند.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع چند ثانیه
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی